Kwaliteit en tevredenheid

Kwaliteit van zorg en patiëntveiligheid zijn vanzelfsprekend belangrijke thema's voor een ziekenhuis. Zo ook in Franciscus Gasthuis & Vlietland.

Kwaliteit is in Franciscus Gasthuis & Vlietland verweven in alle zaken waaraan gewerkt wordt. Om continu alert te blijven op mogelijke verbeteringen, worden interne audits en proefvisitaties gehouden. We vragen de patiënt geregeld naar hun mening over de geleverde zorg. Ook houden we zelf cijfers bij, die iets zeggen over de kwaliteit, zodat we waar nodig bij kunnen sturen. Het streven hierbij is om blijvend te voldoen aan de eisen van het NIAZ. Ons ziekenhuis is NIAZ geaccrediteerd.

NIAZ-accreditatie

Dit is een kwaliteitskeurmerk dat uitgegeven wordt door het Nederlands Instituut voor Accreditatie in de Zorg (NIAZ). Het NIAZ levert een bijdrage aan de borging en verbetering van de kwaliteit van de gezondheidszorg. Dat doet het door het ontwikkelen van kwaliteitsnormen en het toepassen daarvan in de toetsing van zorginstellingen en zorgprocessen. Dit resulteert in een oordeel waaraan derden – zorgconsumenten, zorgverzekeraars, samenwerkingspartners, overheden en de samenleving – het vertrouwen kunnen ontlenen dat het ziekenhuis een adequate én veilige organisatie is. Kijk ook op www.niaz.nl.

logo niaz

Klik op een van de onderwerpen in het rechtermenu voor informatie over onze inzet op het gebied van kwaliteit en veiligheid.

Om franciscus.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid