Doorgaan naar hoofdinhoud

Patiëntervaringsonderzoek

Franciscus Gasthuis & Vlietland werkt voortdurend aan het verbeteren van de zorg. Daarom horen wij graag van patiënten hoe zij hun zorg en behandeling in het ziekenhuis ervaren. Hiervoor gebruiken we de FranciscusRadar.

Met FranciscusRadar kunnen patiënten aan de hand van online vragenlijsten hun ervaringen delen. Het doel is om de patiëntgerichte zorg en behandeling continu te verbeteren. Een groot voordeel aan deze methode is dat de resultaten meteen zichtbaar zijn voor de medewerkers van de betreffende polikliniek of verpleegafdeling. Het team ziet meteen wat er leeft onder de patiënten en kan hierdoor sneller verbeteracties opzetten.

Vragen FranciscusRadar

De vragen in FranciscusRadar gaan bijvoorbeeld over wachttijden bij de polikliniek en de vriendelijkheid en behulpzaamheid van het team. Maar ook over gastvrijheid, telefonische bereikbaarheid en schoonmaak van de afdeling. Daardoor krijgen wij op verschillende onderdelen een goed beeld van de ervaringen en verwachtingen van de patiënt. De feedback bevat zowel tips en verbeteringen als complimenten voor de afdeling.

Deelname FranciscusRadar

Franciscus Gasthuis & Vlietland zet FranciscusRadar in tijdens bepaalde meetperiodes. Patiënten kunnen tijdens een meetperiode gevraagd worden om bij of na hun bezoek aan de polikliniek of verpleegafdeling de online vragenlijst in te vullen. Patiënten op de verpleegafdeling ontvangen aan het einde van hun opname een vragenlijst op de afdeling. Patiënten op de polikliniek ontvangen in de periode na het bezoek aan de polikliniek een mailbericht, als hiervoor toestemming is gegeven. Deelname is niet verplicht. Alle ingevulde gegevens en antwoorden worden vertrouwelijk behandeld en verwerkt. Het invullen kost ongeveer 6 minuten en de antwoorden komen niet in het elektronisch patiëntendossier.

Resultaten 2017

Uit de resultaten van het onderzoek dat in 2017 is uitgezet onder patiënten, komt naar voren dat zij over het algemeen tevreden zijn over onze zorg.

Franciscus Gasthuis & Vlietland scoort gemiddeld een 7,9 als rapportcijfer.

Vragen en contact

Voor vragen of meer informatie over het patiëntervaringsonderzoek kunt u contact opnemen via e-mail franciscusradar@franciscus.nl.

Om franciscus.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid