Doorgaan naar hoofdinhoud

Nieuwe ontwikkelingen Patiëntenportaal

22 mei 2018

Franciscus Gasthuis & Vlietland heeft een Patiëntenportaal. Het Patiëntenportaal is een beveiligd portaal (inloggen middels DigiD) waar patiënten een gedeelte van hun medisch dossier in kunnen zien. Daarnaast biedt het Patiëntenportaal een aantal aanvullende functionaliteiten, zoals het maken van online afspraken na een ZorgDomein verwijzing en het invullen van vragenlijsten ter voorbereiding op een ziekenhuisbezoek.

Sinds 1 mei kunnen patiënten hun basisgegevensset zorg (NAW-gegevens, BSN, gegevens huisarts etc.) , uitslagen en brieven inzien op het Patiëntenportaal met een vertragingstijd van 7 dagen. In het ziekenhuis wordt met de patiënt afgesproken wanneer de uitslagen worden besproken (telefonisch of op het eerstvolgende consult). Als er naar aanleiding van de inzage in het Patiëntenportaal vragen opkomen kan de patiënt altijd contact opnemen met de polikliniek waar de patiënt onder behandeling is. Indien de uitslagen eerstelijnsdiagnostiek betreffen kan de aanvrager op de gebruikelijke wijze de uitslag en eventuele vragen met de patiënt bespreken.

Voor diverse verwijzingen kunnen patiënten zelf online afspraken maken via het Patiëntenportaal. Of dit mogelijk is en hoe de patiënt dit kan doen staat in het desbetreffende ZorgDomeinproduct en in het patiëntenbericht. Het is daarom belangrijk dat u het patiëntenbericht meegeeft aan de patiënt (op papier of per e-mail). Het blijft uiteraard mogelijk om de afspraken telefonisch te maken op de gebruikelijke wijze. Afspraken met een verkorte toegangstijd en voor spoed kunnen niet via het patiëntenportaal gepland worden. De werkwijze hiervoor is niet veranderd.

Voor vragen kunt u terecht bij de FAQ of u kunt contact opnemen door middel van het contactformulier

Om franciscus.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid