Doorgaan naar hoofdinhoud

Loopoefeningen

De loopoefeningen kun je naast een stoel of tafel uitvoeren, voor meer steun. Bewegen draagt bij aan uw herstel. U kunt deze oefeningen tijdens en na uw opname uitvoeren. Als een oefening te zwaar is, bespreek dit met uw fysiotherapeut.


Oefenprogramma loopoefeningen

Ga rechtop naast een leuning staan. Loop (met steun) 10 passen naar achteren. Draai om en loop daarna weer 10 passen naar achteren.

Accepteer de cookies op de cookie pagina om deze content te kunnen bekijken.

 

Oefening 1: Achterwaarts lopen

Ga rechtop naast een leuning staan. Loop (met steun) 10 passen naar achteren. Draai om en loop daarna weer 10 passen naar achteren.

Accepteer de cookies op de cookie pagina om deze content te kunnen bekijken.

 

Oefening 2: Marcheren

Loop (met steun) 10 passen en hef hierbij de knieën om en om zo hoog mogelijk op.

Accepteer de cookies op de cookie pagina om deze content te kunnen bekijken.

 

Oefening 3: Op de tenen lopen

Loop (met steun) 10 passen op de tenen.

Accepteer de cookies op de cookie pagina om deze content te kunnen bekijken.

 

Oefening 4: Smal gangspoor

Loop (met steun) 10 passen over een denkbeeldige lijn. Probeer de voeten over elkaar te zetten, zonder te vallen.

Accepteer de cookies op de cookie pagina om deze content te kunnen bekijken.

 

Oefening 5: Zijwaarts lopen

Ga rechtop voor een leuning staan. Loop (met steun) 10 passen zijwaarts.

Accepteer de cookies op de cookie pagina om deze content te kunnen bekijken.

 

Om franciscus.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid