Om in het veranderende zorglandschap vernieuwend en aantrekkelijk te blijven als werkgever is de arbeidsmarktcampagne van het ziekenhuis Franciscus vernieuwd: 'Zet de stap naar Franciscus #hetechtewerk'. Deze nieuwe campagne is een opvolger van de prijswinnende campagne #WieDeKlompPast. Wij willen met #hetechtewerk onze collega’s behouden, nieuwe (zorg)professionals aantrekken en cruciale functies invullen binnen Franciscus.
Waarom een nieuwe campagne?
In tijden van krapte op de arbeidsmarkt, waarbij de groep patiënten groeit, moeten wij als werkgever aantrekkelijk blijven. De klompencampagne #WieDeKlompPast is binnen en buiten Franciscus een vast beeldmerk geworden maar is toe aan vernieuwing passend bij de huidige tijd. Daarnaast willen we de vacatures meer inhoudelijk laden. De vernieuwde campagne moet ook aantrekkelijk zijn voor collega’s van de ondersteunende afdelingen/staf, die niet op de rode klompen werken. Met het bureau 0to9 zijn wij hier vervolgens mee aan de slag gegaan.
Wat houdt de campagne ‘Zet de stap naar Franciscus #hetechtewerk’ in?
Een fulltime carrière bestaat uit 2000 werkweken. Wat laat jij in die jaren achter? Voelt het als zinvol? Geeft jouw baan antwoord op jouw ambities en idealen? Niet? Dan is het misschien tijd voor het echte werk. Het echte werk wordt gedaan in de zorg, bij ons.
Werken in het ziekenhuis. Misschien is het wel het mooiste werk dat er is. Het vraagt soms veel. Het gaat gepaard met ups & downs, met doorzetten, doorpakken en ervoor gaan. Maar ook met ontzettend veel plezier, voldoening en de dankbaarheid van patiënten. Daarom doen wij er als Franciscus alles aan om een stevige basis voor onze collega’s te bieden, maar doen we ook een oproep aan jou:
- Maak de stap naar de zorg en draag bij aan het echte werk.
- Kom terug als je even weg bent geweest.
- Breng teams weer op sterkte.
- Draag bij door tegen anderen te zeggen: maak die stap.
Vele generaties zullen je dankbaar zijn.
Maak jij de stap naar het echte werk? Zet de stap naar Franciscus
In de campagne is er natuurlijk nog steeds aandacht voor de bekende Franciscus rode klomp. Nieuw is dat ook onze collega’s van de ondersteunende afdelingen rode ‘klompen’ dragen. Voor de campagne stond een aantal van onze collega’s model. Dankzij de vernieuwde campagne kunnen wij gericht nieuwe collega’s aantrekken en vertellen over #hetechtewerk bij Franciscus. Specifiek richten we ons in de campagne op 5 doelgroepen: ANIOS (Arts Niet in Opleiding tot Specialist), verpleegkundigen, staf collega’s, doktersassistenten en ICMT collega’s.
Meer weten?
De vernieuwde campagne ‘Zet de stap naar Franciscus #hetechtewerk’ is te vinden op onze werkenbijfrancisus website en onze sociale media kanalen.